Strona korzysta z plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.

Administratorem danych osobowych jest Conlea sp z o.o. z siedzibą w Gdańsku, przy ul. Lęborska 3B, 80-386 Gdańsk.
Przetwarzamy Twoje dane osobowe zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO)
oraz krajowymi przepisami o ochronie danych osobowych. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj

infolinia: 58 73 27 108
Cena
?
Zapytaj o cenę
Cena egzaminu
Program szkolenia
nie zakłada egzaminu
Czas trwania
2 dni
Poziom
Foundation
Punkty
n/a
Języki
?
PL, EN
PL, EN

Warsztaty ITIL®4 Foundation DELTA odwołując się do znanego kontekstu ITIL w wersji 3, prezentują podstawowe definicje, pojęcia i praktyki ITIL4 a także różnice w stosunku do wcześniejszej wersji.

Warsztaty bazują na akredytowanym szkoleniu ITIL4 Foundation oraz ITIL 3 Foundation.

ITIL 4 Foundation jest pierwszą z serii książek ITIL 4 – najnowszej wersji najczęściej stosowanego na świecie zestawu praktyk ITSM. Odbiorcami tej publikacji mogą być zarówno osoby z IT jak i z biznesu, które stawiają swoje pierwsze kroki w zarządzaniu usługami jak i doświadczeni profesjonaliści znający wcześniejsze wersje ITIL oraz znający i stosujący inne zbiory najlepszych praktyk branżowych (np. DevOps, Agile, Scrum, Prince2).

Nowe szkolenie opisuje ramę zarządczą zarządzania usługowego ITIL4 oraz sposoby, w jakich zaadoptowane zostały w niej nowoczesne sposoby pracy, najlepsze praktyki zarządzania oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii. ITIL 4 Foundation służy również jako materiał referencyjny dla praktyków w ich codziennej pracy oraz stanowi punkt wyjścia do dalszych studiów oraz do rozwoju zawodowego.

Dla kogo

Warsztaty ITIL 4 Foundation przeznaczone jest dla:

  • Osób rozpoczynających swoja przygodę (drogę, karierę) w zarządzaniu usługami (ang. Service Management)
  • Menedżerów ITSM oraz osób aspirujących do roli Menedżerów ITSM
  • Osób silnie współpracujących z działem dostarczania usług (np. inne działy IT, takie jak zarządzanie produktem, development, digital content)
  • Posiadaczy certyfikatów ITIL w wersji 3, którzy chcą zaktualizować swoją wiedzę w zakresie kolejnej wersji ITIL

Cele i korzyści

Po ukończeniu szkolenia ITIL 4 DELTA uczestnicy zdobędą wiedzę i kompetencje związane ze:

  • Zrozumieniem kluczowych pojęć zarządzania usługami oraz będą potrafili opisać podstawowe pojęcia związane z kreowaniem wartości za pomocą usług oraz zależności pomiędzy usługami
  • Zrozumieniem, w jaki sposób zasady (wytyczne) przewodnie ITILa (ang. Guiding principles) mogą pomóc organizacji przyjąć i zastosować najlepsze praktyki zarządzania usługami
  • Zrozumieniem czterech wymiarów zarządzania usługami
  • Zrozumieniem przeznaczenia oraz komponentów składowych systemu wartości usługi ITIL (ang. ITIL service value system)
  • Zrozumieniem zadań (aktywności) łańcucha wartości usługi (ang. Service value chain), sposobu w jaki te zadania wzajemnie działają oraz w jaki sposób wspierają one system wartości usługi
  • Zrozumieniem celów oraz podstawowych pojęć wszystkich 34 praktyk ITIL przedstawionych w podziale na 3 grupy (General management practices, Service management practices , Technical management practices)

Wymagania wstępne:

  • Znajomość ITIL® w wersji 3 minimum na poziomie Foundation

Metody szkoleniowe

Kliknij aby dowiedzieć się więcej na temat metody:

Nie widzisz dogodnego terminu szkolenia? Zapytaj o termin

Program

Dzień 1

Module 1 – Course introduction
Module 2 – The Journey – transformation from ITIL 3 to ITIL 4

  • ITIL 3 lifecycle concept
  • Process roadmap
  • ITIL Functions
  • Definition of Service and Process
  • Stakeholders of service management
  • Utility and warranty
  • Patterns of business activity
  • The 4 Ps of service management
  • The five aspects of service design
  • Key concepts of Service Operations
  • Continual service improvement approach
  • Biggest challenges / missing points / weaknesses of ITIL V3 (lack of DevOps, Agile, Project Management etc.
  • ITIL 4 key concepts
  • Introduction to ITIL V4:
    • Generic information
    • The four dimensions of service management
    • Service value system
    • ITIL management practices
Lunch

Module 3 – Key concepts of service management

  • Definitions
    • Service
    • Utility, Warranty
    • Sponsor, Customer, User
    • Service management
  • Key concepts of creating value
    • Cost, Value
    • Organization
    • Outcome, Output
    • Risk
    • Utility, Warranty
    • Key concepts of service relationship

Module 4 – Guiding principles

  • Nature of guiding principles
  • Use of guiding principles
    • Focus on value
    • Start where you are
    • Progress iteratively with feedback
    • Collaborate and promote visibility
    • Think and work holistically
    • Keep it simple and practical
    • Optimize and automate

Module 5 – Four dimensions

  • Four dimensions (generic information)
    • Organization and people
    • Information and technology
    • Partners and suppliers
    • Value stream and processes

Dzień 2

Module 6 – ITIL service value stream

  • Describe the ITIL service value system
  • Describe the interconnected nature of the service value
  • Describe the inputs, outputs and purpose of each value chain activity

Module 7 – ITIL Practices

  • Describe the ITIL practices
  • Recall the purpose and main ideas of the following General management practices:
    • Architecture management
    • Continual improvement
    • Information security management
    • Knowledge management
    • Measurement and reporting
    • Portfolio management
    • Organization change management
    • Project management
    • Relationship management
    • Risk management
    • Service financial management
    • Strategy management
    • Supplier management
    • Workforce and talent management
Lunch
    • Availability management
    • Business analysis
    • Capacity and performance management
    • Change control
    • Incident management
    • IT asset management
    • Monitoring and event management
    • Problem management
    • Release management
    • Service catalogue management
    • Service configuration management
    • Service continuity management
    • Service design
    • Service desk
    • Service level management
    • Service request management
    • Service validation and testing
  • Recall the purpose and main ideas of the following Technical management practices:
    • Deployment management
    • Infrastructure management
    • Software development and management

Module 8 – Course summary

Organizacja

  • Preferowana sala z ustawieniem w podkowę, rzutnik, tablica, flipchart
  • Maksymalna liczba uczestników: 16
  • Szkolenie trwa od 9:00 do 17:00 każdego dnia
  • Istnieje możliwość zorganizowania sesji egzaminacyjnej pod koniec drugiego dnia szkolenia

Materiały szkoleniowe

Zostały przygotowane w oparciu o podręcznik ITIL 4 Foundation by Axelos oraz o akredytowane szkolenie ITL4 FND i ITIL3 FND. Bazują na wieloletnim doświadczeniu naszych trenerów w stosowaniu najlepszych praktyk ITSM. Umożliwiają solidne poznanie i zrozumienie ITIL4. W ich skład wchodzi:

  • Podręcznik uczestnika szkolenia zawierający prezentację szkoleniową
  • Studium przypadku, ćwiczenia oraz przykładowe rozwiązania
  • Oficjalny słownik terminów.

Materiały dostępne są w języku angielskim. Zostaną udostępnione każdemu uczestnikowi w formie elektronicznej na kilka dni przed szkoleniem, Dodatkowo organizacja szkolenia zostanie poprzedzona wysłaniem materiałów przedkursowych, które w optymalny sposób pomogą przygotować się do szkolenia. 

ITIL®, PRINCE2®, PRINCE2 Agile®, M_o_R® and RESILIA™ is a trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. PMI®, PMBOK®, PMP®, CAPM® are registered trade marks of Project Management Institute, Inc.
The APMG international Change Management and Swirl Device logo is a trade mark of the APMG Group Ltd. Use of this trade mark on this website has been authorised solely for marketing purposes. All rights reserved
AgilePM® is a registered trademark of Agile Business Consortium Limited. All rights reserved. The APMG International AgilePM and Swirl Device logo is a trademark of The APM Group Limited, used under permission of The APM Group Limited. All rights reserved.