Strona korzysta z plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.

Administratorem danych osobowych jest Conlea sp z o.o. z siedzibą w Gdańsku, przy ul. Lęborska 3B, 80-386 Gdańsk.
Przetwarzamy Twoje dane osobowe zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO)
oraz krajowymi przepisami o ochronie danych osobowych. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj

infolinia: 58 73 27 108
Cena
?
Zapytaj o cenę
Cena egzaminu
Program szkolenia
nie zakłada egzaminu
Czas trwania
1 dzień
Poziom
Foundation
Punkty
n/a
Języki
?
PL, EN
EN

Przy użyciu praktyk ITSM, takich jak ITIL®, udało nam się doprowadzić do lądowania rakiety Apollo 13 na księżycu. Od tego czasu świat sporo się zmienił. Zmieniły się oczekiwania klientów i na rynku kosmicznych usług pojawiło się więcej konkurencji.

Potrzebujemy „ITSM nowej generacji”. W użyciu jest znacznie więcej oprogramowania. Trzeba się również liczyć z większą liczbą udziałowców i klientów, oraz zarządzać ich doświadczeniami. Aby skutecznie zarządzać świadczeniem usług w obecnej erze cyfrowej, trzeba być zwinniejszym i sprawniejszym – nie zapominać o Agile i Lean – oraz pracować w zespołach w ujęciu całościowym (end-to-end), dbając o ciągłą synchronizację sprzętu i usług, by zapewnić szybkie reagowanie na zmiany i nowe zadania. Możliwości ITSM, takie jak ITIL®, są nadal ważne, lecz przy tak szybkim tempie zmian trzeba im większej responsywności – tu właśnie wchodzą do gry pojęcia Agile i Lean. Pojawiają się nowe podejścia, takie jak VeriSM™ czy ITIL4®. Lecz co tak naprawdę oznacza ITSM nowej generacji? Jakie jest miejsce frameworków takich jak ITIL4® w całościowym strumieniu „praktyk”?

W niniejszej symulacji będziesz „pracować” w zespole usług cyfrowych firmy SPACE-Y. Ta firma sprzedaje dane zbierane podczas misji kosmicznych klientom takim jak uniwersytety czy centra badawcze. Przed twoim zespołem stoi jasne zadanie: „Doprowadź do startu rakiety z lądownikiem MarsLander oraz jego lądowania na Marsie i zbierz cenne dane dla uniwersytetów i centrów badawczych”.

W ramach tego wyzwania będziesz pracować nad wykonaniem wszystkich celów misji. Dyrektor Sprzedaży ma bezpośredni kontakt z klientami i podpisuje nowe kontrakty. Właściciel Produktu – zespół Usług Cyfrowych będzie zarządzał rejestrem zadań (backlogiem), aby zapewnić osiągnięcie celów misji. Zespół Obsługi Klienta będzie zajmował się informacją zwrotną dla klienta, a zespół Obsługi Lotu będzie zajmował się lotem. Zespół IT zapewni rozwiązywanie Problemów i Zdarzeń zgodnie z Umową Serwisową oraz integrację nowych modeli biznesowych w praktykach obsługi. Aby zagwarantować wysoki poziom satysfakcji klienta, Zamówienia i Funkcje muszą zostać skonstruowane i wdrożone na czas, a informacja zwrotna do klienta musi zostać przetworzona najwcześniej, jak to możliwe. Zespół Tworzenia Aplikacji stworzy oprogramowanie wspierające nowe wymagania biznesowe oraz klienta, uwzględniając ich zmienny charakter, jak również będzie naprawiał problemy dotyczące błędów oprogramowania. Ten zespół będzie wspierany przez Dostawcę rozwiązań przechowywania danych oraz usług obsługi danych.

Kierownik Usług będzie zarządzał działaniami ciągłego doskonalenia i zapewni odpowiednią wartość dodaną nowych i istniejących usług.

Dla kogo jest to szkolenie

  • Pracownicy branży IT, kierownicy branży IT oraz inne osoby, które chcą dobrze zrozumieć zarządzanie usługami IT
  • Pracownicy odpowiedzialni za stosowanie najlepszych praktyk lub poprawę własnych procesów i procedur
  • Kierownicy i pracownicy chcący poznać korzyści płynące ze sposobu pracy zorientowanego na ITIL oraz zarządzanie usługami IT

Cele i korzyści

W tej symulacji można poznać i doświadczyć tego, w jaki sposób można przekształcić swoją obecną organizację IT z myślą o stosowaniu elementów Agile i Lean na podstawie zasad ITSM nowej generacji, takich jak ITIL4®, VeriSM™, czy też Agile Service Management. Poniższe aspekty zostaną poznane doświadczalnie i omówione:

  • Co jest kluczowe w ITSM nowej generacji?
  • Jak można poprawić przepływ pracy?
  • Jak można zintegrować dostawców w ramach swoich usług?
  • Jak ściślej współpracować z twórcami aplikacji?
  • W jaki sposób ciągle ulepszać swoje produkty?
  • Jak stać się elastyczną organizacją świadczącą usługi, która szybko reaguje na zmienne zapotrzebowania rynku?
  • Jak być bardziej zorientowanym na klienta i wdrożyć to podejście w swoich zespołach?
  • W jaki sposób skutecznie zarządzać pracą (całościowo) i jak zmniejszać ilość nadprogramowej pracy?
  • W jaki sposób zwiększyć satysfakcję klientów i pracowników?
  • W jaki sposób wykorzystać możliwości ITSM nowej generacji, aby generować wartość ekonomiczną?
  • W jaki sposób przełożyć ciągłe doskonalenie na poprawę rozwiązań całościowych (end-to-end)?

Wymagania

  • Brak wymagań wstępnych

Metody szkoleniowe

Kliknij aby dowiedzieć się więcej na temat metody:

Nie widzisz dogodnego terminu szkolenia? Zapytaj o termin

Program

Dzień 1

Introduction of the simulation
Read and ask questions
Sprint 1 Start where you are, Flow, Visualization 
Sprint 2 Value Stream, Design, Engage, Design and Transit
Sprint 3 Co creation, 4 Dimensions, Deliver and Support, opportunity and demand
Sprint 4 End to end services, keep it simple, Obtain and Build
Lunch
Sprint 5 Plan (Portfolio), Continual Improvement, progress iterative
Sprint 6 Optimize and Automate, Agile Service Management
Sprint 7 Holistic approach, practices.
Lessons learned

Organizacja

  • Szkolenie dedykowane dla grup zamkniętych
  • Symulację można uzupełnić szkoleniem ITIL® Foundation
  • Liczba uczestników między 9 a 12

Materiały szkoleniowe

  • Materiały uczestnika gry
  • Notatnik
PMI®, PMBOK®, PMP®, CAPM® are registered trade marks of Project Management Institute, Inc.
The APMG international Change Management and Swirl Device logo is a trade mark of the APMG Group Ltd. Use of this trade mark on this website has been authorised solely for marketing purposes. All rights reserved
AgilePM® is a registered trademark of Agile Business Consortium Limited. All rights reserved. The APMG International AgilePM and Swirl Device logo is a trademark of The APM Group Limited, used under permission of The APM Group Limited. All rights reserved.