Decyzje dotyczące dalszego postępowania powinny opierać się na możliwie najdokładniejszych informacjach. Tu też musisz zachować ostrożność, bo w organizacjach często występuje rozbieżność między raportami a rzeczywistością. Pamiętaj, że pomiar może wpływać także na wyniki, co czyni je niedokładnymi. Jeśli serwis wie, że jest monitorowany pod kątem czasu spędzanego na rozmowach telefonicznych, może zbyt skoncentrować się na minimalizowaniu zaangażowania klientów, zamiast pomagać w rozwiązywaniu problemów w sposób zadowalający.
Właściwe zrozumienie obecnego stanu usług i stosowanych metod jest ważne przy wyborze elementów do ponownego wykorzystania, modyfikacji czy rozbudowy. Aby skutecznie zastosować tę zasadę spójrz na to co istnieje możliwie obiektywnie. Wykorzystaj perspektywę klienta jako punkt wyjścia. Czy i które elementy obecnego stanu nadają się do użycia? Czy istnieje ryzyko związane z ponownym wykorzystaniem istniejących praktyk i procesów? Czy takim zagrożeniem mogą być stare przyzwyczajenia i zachowania pracowników. Nie da się przeprowadzić zmian organizacyjnych bez przekonania ludzi do porzucenia starych i wdrożenia nowych nawyków. Ten aspekt może okazać się najtrudniejszy.
Ostatecznie, w wyniku analizy możesz uznać, że nic z obecnego stanu nie może być ponownie użyte i musisz zacząć od nowa. Rzadko kiedy zdarza się sytuacja, że firma nie może czerpać ze swoich zasobów. Nawet będąc start-upem, można wyciągnąć naukę z krótkiej przeszłości i zbudować nową kulturę ucząc się na błędach.
Umów się z nami na bezpłatną konsultację lub wyślij wiadomość.