Zasady Przewodnie ITIL®4

Progress Iteratively with Feedback

 

Progress Iteratively with Feedback

Opieraj się pokusie zrobienia wszystkiego naraz. Nawet duże projekty muszą być realizowane iteracyjnie - to główne przesłanie tej zasady.  
 
Dzięki podzieleniu pracy na mniejsze, łatwe do zarządzania etapy, wykonasz je na czas i nie stracisz kontroli nad założonym rezultatem. Dziel duże projekty na mniejsze. Twórz prototypy rozwiązań. Rozumienie całościowego obrazu jest ważne. Jednak zmiany zachodzą nieustannie, dlatego na każdym etapie oczekuj informacji zwrotnej. Mierz efektywność działań. Opieraj się na danych. Zbieraj informację zwrotną wewnętrznie w swojej organizacji jak i od klientów. 
 
Tam, gdzie tempo innowacji jest szybkie, zmienia się również postrzeganie wartości przez klienta. Dlatego Manifest Agile mówi, aby reagować na zmiany niż trwać przy realizacji założonego planu.  Stosując zwinne podejście będziesz  sprawnie reagować na zmiany w postrzeganiu wartości usługi. Iteracyjny postęp wraz z zasadą sprzężenia zwrotnego integruje metodyki zwinne w ITIL 4. Każda iteracja powinna być wykonywana zgodnie z koncepcją MVP (minimum viable product). To wersja produktu lub usługi we wczesnej fazie rozwoju, jednak wystarczająco dojrzała, aby wprowadzić ją na rynek. 
 
Pamiętaj, że w trakcie trwania projektu okoliczności mogą ulec zmianie. Mogą pojawić się nowe priorytety, a potrzeba iteracji może zostać zmieniona lub nawet wyeliminowana. Poszukiwanie i wykorzystywanie informacji zwrotnych przed, w trakcie i po każdej iteracji zagwarantuje, że działania będą adekwatne nawet w zmieniających się okolicznościach.

Pętla sprzężenia zwrotnego jest terminem powszechnie używanym w odniesieniu do sytuacji, w której część wyniku działania jest wykorzystywana do nowych danych wejściowych. Uważaj na pułapkę nadmiernej analizy, która może doprowadzić do paraliżu decyzyjnego, wstrzymującego działanie.

Sprawdź najnowsze artykuły o ITIL®4 na blogu Conlea

2 min read

ITIL Extension Modules: dwa nowe szkolenia w ofercie Conlea

ITIL®4 Specialist: Business Relationship Management oraz ITIL®4 Specialist: IT Asset Management to dwa nowe szkolenia, które pojawiły się w ofercie Conlea. Oba wchodzą w skład ITIL Extension Modules – ścieżki, która umożliwiają specjalistom IT pogłębianie wiedzy w konkretnych obszarach....
2 min read

Jak uzyskać tytuł ITIL®4 Master?

Osiągnięcie statusu ITIL® 4 Master to jedno z najwyższych wyróżnień w dziedzinie zarządzania usługami IT. Oznacza to nie tylko głęboką znajomość teorii i praktyk ITIL, ale również zdolność do ich praktycznego zastosowania w różnorodnych kontekstach biznesowych. Jak uzyskać tytuł ITIL®4 Master? Co...
1 min read

Szkolenie ITIL® 4 Practitioner: Monitor, Support & Fulfil

Certyfikacja ITIL od dawna stanowi kluczową podstawę dla profesjonalistów z dziedziny IT, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności w zakresie zarządzania usługami IT. Wraz z wprowadzeniem najnowszej wersji frameworku ITIL 4, dostępne są nowe możliwości dla osób pragnących doskonalić swoje...

Jesteś zainteresowany ścieżką certyfikacji ITIL4?

Umów się z nami na bezpłatną konsultację lub wyślij wiadomość.