Zasady Przewodnie ITIL®4

Optimize and Automate

 

Optimize and Automate

Organizacje muszą maksymalizować wartość pracy wykonywanej przez ludzi i technologie. Wiele powtarzalnych zadań zajmuje dużo czasu pracownikom. Można je zautomatyzować za pomocą technologii, oszczędzając czas i zasoby - to główne przesłanie zasady.
 
Optymalizacja i automatyzacja polega na efektywnym wykorzystywaniu ludzi, których wiedza i czas należą do najcenniejszych aktywów firmy.  Wykorzystaj automatyzację tam, gdzie zadania są powtarzalne, a procesy standardowe. Niech ludzie skupią się na rozwiązywaniu złożonych problemów. Angażowanie pracy ludzkiej w czynności, które mogą być zautomatyzowane jest marnotrawstwem. 
 
Możliwości automatyzacji można znaleźć w całej organizacji. Jej efektem będzie obniżenie kosztów organizacji, zmniejszenie ludzkich błędów czy poprawa doświadczenia, a także zadowolenia  pracowników. Wybierając cele do optymalizacji i automatyzacji, myśl o nich z perspektywy dostarczanej wartości. 
 
Zanim działanie zostanie zautomatyzowane, należy je zoptymalizować. Jego zakres może być zależny od ograniczeń finansowych, ograniczeń czasowych i dostępnych zasobów. Ważne! Uważaj co automatyzujesz. Zanim przejdziesz do automatyzacji, skup się na optymalizacji. Automatyzacja wadliwego procesu przyniesie więcej strat niż korzyści. Poświęć czas na zidentyfikowanie powtarzalnych procesów. Czasami dostępna już w organizacji technologia może mieć niewykorzystane funkcje. Sprawdź co już istnieje, aby szybko wdrożyć zmiany. 
 
Zasada optymalizacji jest powiązana z zasadą sprzężenia zwrotnego. Stosując określone praktyki optymalizacji udokumentowane w ITIL lub zapożyczone z DevOps, Lean i innych obszarów, iteracyjne udoskonalenia zweryfikujesz za pomocą wskaźników, takich jak np. zadowolenie klienta. Podczas pracy nad optymalizacją i automatyzacją należy współpracować w oparciu o zasadę Collaborate and Promote Visibility. 

Sprawdź najnowsze artykuły o ITIL®4 na blogu Conlea

2 min read

ITIL Extension Modules: dwa nowe szkolenia w ofercie Conlea

ITIL®4 Specialist: Business Relationship Management oraz ITIL®4 Specialist: IT Asset Management to dwa nowe szkolenia, które pojawiły się w ofercie Conlea. Oba wchodzą w skład ITIL Extension Modules – ścieżki, która umożliwiają specjalistom IT pogłębianie wiedzy w konkretnych obszarach....
2 min read

Jak uzyskać tytuł ITIL®4 Master?

Osiągnięcie statusu ITIL® 4 Master to jedno z najwyższych wyróżnień w dziedzinie zarządzania usługami IT. Oznacza to nie tylko głęboką znajomość teorii i praktyk ITIL, ale również zdolność do ich praktycznego zastosowania w różnorodnych kontekstach biznesowych. Jak uzyskać tytuł ITIL®4 Master? Co...
1 min read

Szkolenie ITIL® 4 Practitioner: Monitor, Support & Fulfil

Certyfikacja ITIL od dawna stanowi kluczową podstawę dla profesjonalistów z dziedziny IT, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności w zakresie zarządzania usługami IT. Wraz z wprowadzeniem najnowszej wersji frameworku ITIL 4, dostępne są nowe możliwości dla osób pragnących doskonalić swoje...

Jesteś zainteresowany ścieżką certyfikacji ITIL4?

Umów się z nami na bezpłatną konsultację lub wyślij wiadomość.