Zasady Przewodnie ITIL®4

Keep It Simple and Practical

 

Keep It Simple and Practical

Zawsze wykonuj minimalną liczbę kroków, aby osiągnąć cel. Myślenie oparte na wynikach powinno być wykorzystywane do tworzenia praktycznych rozwiązań. Jeśli proces, usługa lub  akcja nie tworzą wartości, ani nie przynoszą wymiernego wyniku, należy go wyeliminować - to główne przesłanie zasady.
 
Chociaż zasada ta może wydawać się oczywista, często jest ignorowana. W efekcie powstają złożone metody pracy, które rzadko przekładają się na pozytywne rezultaty.  Analizując praktykę, proces, usługę, metrykę lub inny cel ulepszenia, zawsze pytaj, czy przyczynia się do tworzenia wartości. Projektując lub usprawniające zarządzanie usługami, najlepiej zacząć od prostego podejścia, a następnie dodawać kolejne funkcje, gdy naprawdę okaże się  potrzebne. Kluczowe dla utrzymania prostoty i praktyczności zarządzania usługami jest zrozumienie, w jaki sposób przyczynia się do tworzenia wartości. - Prostota jest szczytem wyrafinowania - powiedział Leonardo da Vinci i ta trafna obserwacja jest ciągle żywa. 
 
Uważaj na konflikt interesów. Na przykład kierownictwo organizacji może chcieć zebrać dużą ilość danych w celu podjęcia decyzji podczas,  gdy osoby które prowadzą rejestr, mogą oczekiwać prostszego mniej angażującego procesu.
 
Organizacje powinny pracować nad ulepszaniem, usprawnianiem i upraszczaniem procesów. Komunikacja musi być prosta, przejrzysta i łatwa do zrozumienia. Zespoły powinny szanować swój czas ograniczając liczbę spotkań do niezbędnego minimum. Należy podejmować mniej nowych projektów, ale działać szybciej i zgodnie z przyjętym planem. Przy ich realizacji należy wykonać minimalną liczbę kroków. Robić mniej rzeczy, ale lepiej. 
 
Podobnie jak zasada Focus on value, również w tym wypadku należy zapobiegać marnotrawstwu. Większa złożoność oznacza, że istnieje więcej możliwości powstania błędów. Dlatego należy skoncentrować się na dostarczeniu pożądanego rezultatu, a nie na budowaniu wyszukanego rozwiązania. Praca iteracyjna ze sprzężeniem zwrotnym szybko zapewni wartość w regularnych odstępach czasu.
 
Stosuj zasadę Pareta (zasada 80:20), która mówi, aby skupić na działaniach i czynnościach, które generują największą wartość.  Szukanie rozwiązań dla wyjątków prowadzi do nadmiernej komplikacji i spowalnia proces. Zamiast tego należy zaprojektować reguły, które można wykorzystać do ogólnej obsługi wyjątków, a rzadkie przypadki odstające są rozpatrywane indywidualnie. 

Sprawdź najnowsze artykuły o ITIL®4 na blogu Conlea

2 min read

ITIL Extension Modules: dwa nowe szkolenia w ofercie Conlea

ITIL®4 Specialist: Business Relationship Management oraz ITIL®4 Specialist: IT Asset Management to dwa nowe szkolenia, które pojawiły się w ofercie Conlea. Oba wchodzą w skład ITIL Extension Modules – ścieżki, która umożliwiają specjalistom IT pogłębianie wiedzy w konkretnych obszarach....
2 min read

Jak uzyskać tytuł ITIL®4 Master?

Osiągnięcie statusu ITIL® 4 Master to jedno z najwyższych wyróżnień w dziedzinie zarządzania usługami IT. Oznacza to nie tylko głęboką znajomość teorii i praktyk ITIL, ale również zdolność do ich praktycznego zastosowania w różnorodnych kontekstach biznesowych. Jak uzyskać tytuł ITIL®4 Master? Co...
1 min read

Szkolenie ITIL® 4 Practitioner: Monitor, Support & Fulfil

Certyfikacja ITIL od dawna stanowi kluczową podstawę dla profesjonalistów z dziedziny IT, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności w zakresie zarządzania usługami IT. Wraz z wprowadzeniem najnowszej wersji frameworku ITIL 4, dostępne są nowe możliwości dla osób pragnących doskonalić swoje...

Jesteś zainteresowany ścieżką certyfikacji ITIL4?

Umów się z nami na bezpłatną konsultację lub wyślij wiadomość.