Zasady Przewodnie ITIL®4

Collaborate and Promote Visibility

 

Collaborate and Promote Visibility

Zatrudniaj do projektów właściwe osoby, osadzając je we właściwych rolach. Ich wspólne wysiłki przyniosą korzyści w postaci większego zaangażowania -  to główne przesłanie tej zasady.
 
Wyzwaniem dla efektywnej współpracy jest praca w izolacji, a jej symbolem są silosy. Taka sytuacja wynika zarówno z zachowania ludzi, zespołów, ale ma też przyczyny strukturalne. W dużych organizacjach konieczne jest rozwijanie specjalistycznej wiedzy. Specjalizacja tworzy jednak silosy, które zapobiegają przepływowi informacji. Takie widzenie tunelowe prowadzi do patrzenia na wspólne problemy z wąskiej perspektywy. 
 
Współpraca i upublicznianie efektów pracy między zespołami to antidotum na problemy w komunikacji. Prawdziwa współpraca wymaga otwartej komunikacji, zrozumienia i zaufania. Wyniki pracy powinny być widoczne, a informacje udostępniane w możliwie największym stopniu. Im więcej osób jest świadomych tego, co się dzieje i dlaczego, tym większa będzie ich  skłonność do pomocy. Uznanie potrzeby prawdziwej współpracy było jednym z czynników napędzających ewolucję DevOps. Bez skutecznej współpracy ani Agile, Lean, ani żadna metoda ITSM nie będą skuteczne.

Członkowie zespołów powinni dzielić wiedzą, a informacje są udostępniane i aktualizowane między działami.  Wiedza jest regularnie tworzona i udostępniania w postaci wspólnych zasobów wiki, treści wideo itd.
 
Najbardziej oczywistą grupą interesariuszy, gdzie współpraca i wymiana informacji powinna    przebiegać modelowo są klienci. Ważne jest zdefiniowanie najskuteczniejszych metod współpracy z nimi. Ankiety, warsztaty, wymiana wiedzy. Niewystarczające udostępnianie informacji  prowadzi do błędnego  podejmowania decyzji, co z kolei wpływa na zdolność organizacji do poprawy wewnętrznych możliwości

Promującą współpracę zasada 4  jest powiązana z zasadą 5 Think and Work Holistically dotyczącą całościowego myślenia i działania. Aby skutecznie współpracować przy projektach obejmujących wiele zespołów, wszyscy muszą widzieć szerszy obraz sytuacji. 

Sprawdź najnowsze artykuły o ITIL®4 na blogu Conlea

2 min read

ITIL Extension Modules: dwa nowe szkolenia w ofercie Conlea

ITIL®4 Specialist: Business Relationship Management oraz ITIL®4 Specialist: IT Asset Management to dwa nowe szkolenia, które pojawiły się w ofercie Conlea. Oba wchodzą w skład ITIL Extension Modules – ścieżki, która umożliwiają specjalistom IT pogłębianie wiedzy w konkretnych obszarach....
2 min read

Jak uzyskać tytuł ITIL®4 Master?

Osiągnięcie statusu ITIL® 4 Master to jedno z najwyższych wyróżnień w dziedzinie zarządzania usługami IT. Oznacza to nie tylko głęboką znajomość teorii i praktyk ITIL, ale również zdolność do ich praktycznego zastosowania w różnorodnych kontekstach biznesowych. Jak uzyskać tytuł ITIL®4 Master? Co...
1 min read

Szkolenie ITIL® 4 Practitioner: Monitor, Support & Fulfil

Certyfikacja ITIL od dawna stanowi kluczową podstawę dla profesjonalistów z dziedziny IT, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności w zakresie zarządzania usługami IT. Wraz z wprowadzeniem najnowszej wersji frameworku ITIL 4, dostępne są nowe możliwości dla osób pragnących doskonalić swoje...

Jesteś zainteresowany ścieżką certyfikacji ITIL4?

Umów się z nami na bezpłatną konsultację lub wyślij wiadomość.