infolinia: 58 73 27 108

Opis ogólny

Każda organizacja IT dąży do tego by wspierać swojego Klienta na odpowiednim poziomie, a nawet by być do niego dopasowana.  Zatem powinna wiedzieć czym są Usługi, które świadczy, jaki jest ich zakres, oczekiwany przez Klienta poziom oraz to czy te poziomy są rzeczywiście spełniane. W ramach usługi pomagamy organizacjom wypracować mechanizmy niezbędne do zarządzania usługami, a które ITIL definiuje jako  Katalog usług oraz proces zarządzania usługami.

Cele

Celem jest wdrożenie rozwiązania, które pozwoli organizacji na opisanie świadczonych Usług, IT i Biznesowych, co będzie zawartością Katalogu Usług. Proces zarządzania poziomem usług podnosi zdolności organizacji w zakresie określania wymagań, monitorowania, rozliczania i doskonalenia poziomów świadczonych usług.

Zakres

W ramach prac projektowych wykonujemy:

  • Identyfikacja i kategoryzacja Klientów
  • Definiowanie usług biznesowych i usług IT
  • Opracowanie szablonu karty usługi
  • Opracowanie szablonów umów, SLA i OLA
  • Identyfikacja wymagań dla narzędzi wspierających
  • Szczegółowe zaprojektowanie procesu zarządzania poziomami usług
  • Opracowanie metryk i miar 
  • Zaprojektowanie szablonu raportu przedstawiającego jakość usług IT

Korzyści dla Klienta

Dzięki wdrożeniu katalogu usług i procesu zarządzania poziomem usług organizacja zyskuje:

  • Większa świadomość i wiedza o świadczonych usługach
  • Lepsze zrozumienie Biznesu i bardziej dopasowane usługi IT
  • Poprawa komunikacji z Klientem i Użytkownikami,
  • Wyższy poziom satysfakcji Klienta
  • Możliwość monitorowania poziomów usług i identyfikowania miejsc na poprawę
  • Poprawa jakości i wydajności pozostałych procesów ITSM
  • Zdefiniowane zasady współpracy pomiędzy IT a Klientem oraz pomiędzy zespołami w ramach organizacji IT 

Możliwe produkty

Udokumentowany proces, zawierający:

  • Mapę procesu
  • Model opisujący hierarchię usług
  • Szablon karty usługi
  • Opis ról i odpowiedzialności
  • Szablony raportów
  • Umowy SLA i OLA

Czas trwania

W zależności od wielkości organizacji i zakresu przeglądu, około 4-10 tygodni.

Masz dodatkowe pytania?

Zapytaj o szczegóły!

PMI®, PMBOK®, PMP®, CAPM® are registered trade marks of Project Management Institute, Inc.