infolinia: 58 73 27 108
?

Cena - tradycyjne
3600 PLN

Cena - blended
3300 PLN

Cena egzaminu
?
900 PLN
Czas trwania
?
4 dni lub
2,5 dnia + 16h
Poziom
Intermediate
Punkty
?
4 ITIL
30 lub 40 PDU
Języki
?
PL, EN
EN

W trakcie szkolenia uczestnik zgłębi praktyczne aspekty cyklu życia usługi i procesów związanych z umowami i ofertami usług oraz ich dostarczaniem.

Główny nacisk położony jest na procesy strategiczne i taktyczne, ich projektowanie, implementację, zarządzanie, mierzenie, doskonalenie oraz metody i podejścia do ich realizacji w praktyce. Szkolenie jest prowadzone z wykorzystaniem licznych przykładów, studiów przypadku z życia codziennego z aktywnym udziałem kursantów. Przygotowuje ono uczestnika do zdania egzaminu ITIL® SOA Capability.

Szkolenie dostępne jest w dwóch formach: tradycyjne 4-dniowe oraz blended 2,5 dniowe. Szkolenie blended to optymalne połączenie metod przekazywania wiedzy oraz jej stosowania w praktyce. Uczestnicy kończą szkolenie e-learning w dogodnym dla siebie czasie zdobywając wiedzę teoretyczną. Następnie uczestniczą w interaktywnych zajęciach z trenerem, które pozwalają na weryfikację zrozumienia oraz zastosowanie poznanej teorii.

Dla kogo

  • Pracownicy i kadra kierownicza działów IT oraz firm dostarczających usługi informatyczne, w szczególności: 
    • właściciele procesów lub usług IT
    • kierownicy i koordynatorzy zespołów
    • konsultanci i audytorzy IT
  • Osoby pragnące podnieść swoje kwalifikacje w obszarze zarządzania usługami informatycznymi i uzyskać certyfikat ITIL Intermediate
  • Osoby, które dążą do uzyskania certyfikatu ITIL Expert

Cele i korzyści

Szkolenie ITIL® Service Offerings and Agreements Capability (SOA) ma na celu zapoznanie uczestnika z następującymi tematami: 

  • Zarządzanie usługą jako praktyka, zasady i cele utrzymania usługi.
  • Rola umów i ofert usług w dostarczaniu usług IT.
  • Współzależności pomiędzy omawianymi procesami, a pozostałymi procesami cyklu życia usługi.
  • Aktywności, metody i funkcje wykorzystywane w procesach operacyjnych.
  • Zastosowanie procesów, aktywności i funkcji związanych z umowami i ofertami usług do osiągnięcia efektywności i wydajności operacyjnej.
  • Mierzenie wydajności zarządzania umowami i ofertami usług.
  • Bezpieczeństwo IT i jego znaczenie dla umów i ofert usług.
  • Technologie oraz wymagania związane z implementacją umów i ofert usług.
  • Wyzwania, krytyczne czynniki powodzenia i ryzyka związane z umowami, i ofertami usług.

Wymagania wstępne

  • Certyfikat ITIL® Foundation lub ITIL® Foundation Bridge + ITIL® Foundation z poprzedniej wersji – wymaganie formalne.
  • Doświadczenie 2-4 lata pracy w organizacji IT dostarczającej usługi IT będzie pomocne.

Metody szkoleniowe

Kliknij aby dowiedzieć się więcej na temat metody:

Miejsce Data Cena Język Metoda
Gdańsk 16-19.10.2017 3600 PLN szkolenie tradycyjne
Kraków 13-16.11.2017 3600 PLN szkolenie tradycyjne
Warszawa 11-14.12.2017 3600 PLN szkolenie tradycyjne

*ceny nie zawierają podatku VAT

Nie widzisz dogodnego terminu szkolenia? Zapytaj o termin

Program

Dzień 1

Introduction
Service Portfolio Management
Lunch
Service Catalogue Management
Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 2

Service Level Management
Lunch
Demand Management
Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 3

Supplier Management
Lunch
Financial Management
Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 4

Business Relationship Management
Roles and Responsibilities
Technology and Implementation Considerations

Lunch
Podsumowanie i przygotowanie do egzaminu

Egzamin certyfikacyjny (opcja)

Organizacja

  • Szkolenie ma formę wykładów połączonych z dyskusjami, ćwiczeniami indywidualnymi oraz w grupach.
  • Sala szkoleniowa ustawiona w podkowę, wyposażona w projektor i flipchart.
  • Szkolenie odbywa się każdego dnia w godzinach 9:00 – 17:00.
  • Piątego dnia szkolenia organizowana jest sesja egzaminacyjna.
  • Maksymalna liczba uczestników: 12.
  • Kopia certyfikatu ITIL Foundation powinna zostać przedstawiona przed rozpoczęciem szkolenia.

Materiały szkoleniowe

  • Podręcznik uczestnika szkolenia (Student Handbook)
  • Kopia prezentacji szkoleniowej
  • Studium przypadku, ćwiczenia oraz przykładowe rozwiązania
  • Dwa egzaminy próbne wraz z odpowiedziami

Program

e-learning

około tydzień przed szkoleniem z trenerem:
10-12 godzinny moduł e-learning przy zdalnym wsparciu instruktora
Przed przystąpieniem do egzaminu:
2-godzinny moduł e-learning przygotowujący do egzaminu (egzamin próbny) umożliwiający sprawdzenie wiedzy przed egzaminem certyfikacyjnym.

Dzień 1

1. Wprowadzenie
2. Service Portfolio Management
3. Service Catalogue Management
Lunch
4. Service Level Management
Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 2

5. Demand Management
6. Supplier Management
Lunch
7. Financial Management
Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 3

8. Business Relationship Management
9. Roles and Responsibilities
10. Technology and Implementation Considerations
Lunch
Egzamin certyfikacyjny (opcja)

Organizacja

  • Kurs składa się z e-learningu oraz zajęć z trenerem.
  • Moduły e-learning wymagają łącza internetowego, przeglądarki z obsługą Flash.
  • Uczestnik powinien ukończyć uprzednio wskazane moduły e-learning przed rozpoczęciem zajęć z trenerem. W trakcie szkolenia e-learning uczestnik może skorzystać ze zdalnego wsparcia instruktora.
  • Sesje zajęć z trenerem odbywają się w godzinach 9:00-17:00 i mają formę ćwiczeń i dyskusji.
  • Przed egzaminem certyfikacyjnym uczestnik przystępuje indywidualnie do egzaminu próbnego, który jest częścią e-learningu.
  • Pod koniec trzeciego dnia istnieje możliwość zorganizowania sesji egzaminacyjnej lub też egzamin może być zaplanowany w czasie dogodnym dla uczestnika (jako web-proctored).
  • Maksymalna liczba uczestników: 12.

Materiały szkoleniowe

  • Uczestnik otrzymuje login oraz hasło do szkolenia e-learning przed rozpoczęciem zajęć z trenerem. Materiały e-learning są dostępne przez 2 lata.
  • Materiały szkoleniowe obejmujące teorię z zakresu szkolenia w postaci e-book'a (pliku PDF).
  • Podręcznik uczestnika szkolenia (Student Workbook)
  • Studium przypadku, ćwiczenia oraz przykładowe rozwiązania.
  • Dwa egzaminy próbne wraz z odpowiedziami.
Wymagane
szkolenie?
Forma Liczba pytań Próg
zdawalności
Język Czas trwania
tak papierowa / online 8 złożonych pytań 70% 90 min.

Dodatkowe informacje

  • Wymogiem przystąpienia do egzaminu jest posiadanie certyfikatu ITIL® Foundation lub ITIL® v3 Foundation Bridge + ITIL® Foundation z poprzedniej wersji oraz ukończenie szkolenia ITIL SOA Capability w akredytowanym ośrodku szkoleniowym.
  • Przed przystąpieniem do egzaminu zalecane jest co najmniej 12 godzin indywidualnego studiowania obszarów Zarządzania Usługami  IT ITIL® opisanych w zakresie i planie nauki, w szczególności publikacji Service Strategy oraz Service Design.
  • Egzamin składa się z 8 pytań zamkniętych opartych na scenariuszach, 4 odpowiedzi do wyboru, punktowane wg. skali: Najlepsza odpowiedź: 5 punktów, druga pod względem jakości odpowiedź: 3 punkty, trzecia pod względem jakości odpowiedź: 1 punkt, zła odpowiedź: 0 punktów. 70% (28 na 40 możliwych do zdobycia punktów) zalicza egzamin. Czas trwania: 90 minut (120 minut dla osób, których język angielski nie jest językiem ojczystym).
  • Podczas egzaminu nie można korzystać z książek. Dopuszczalne jest korzystanie ze słownika angielsko-polskiego.
  • Zdany egzamin umożliwia otrzymanie 4 punktów w kwalifikacji ITIL®.

Izabela Srebro

Service Level Manager, ABB Business Services Sp. z o.o.

Trener Bartosz Kozakiewicz: "Bardzo dobre były przykłady, metafory, obrazowanie procesów, naprowadzanie uczestników żeby sami znaleźli rozwiązania".

PMI®, PMBOK®, PMP®, CAPM® are registered trade marks of Project Management Institute, Inc.