infolinia: 58 73 27 108
?

Cena - tradycyjne
2600 PLN

Cena - blended
2300 PLN

Cena egzaminu
?
1000 PLN
Czas trwania
?
3 dni lub
1,5 dnia + 10h
Poziom
Intermediate
Punkty
?
24 PDU
3 ITIL
Języki
?
PL, EN
EN

Podczas szkolenia uczestnik zapozna się z ogólną koncepcją procesów, zasad i metod w obszarze projektowania usług (Service Design).

Podczas szkolenia uczestnik zapozna się z ogólną koncepcją procesów, zasad i metod w obszarze projektowania usług (Service Design). Kurs obejmuje zarządzanie oraz kontrolę działań i technik na etapie projektowania usług. Szkolenie zaprojektowano w oparciu o ciekawe scenariusze demonstrujące zastosowanie dobrych praktyk ITIL oraz przygotowujące uczestnika do egzaminu ITIL® Service Design Lifecycle.

Szkolenie dostępne jest w dwóch formach: tradycyjne 3-dniowe oraz blended 1,5 dniowe. Szkolenie blended to optymalne połączenie metod przekazywania wiedzy oraz jej stosowania w praktyce. Uczestnicy kończą szkolenie e-learning w dogodnym dla siebie czasie zdobywając wiedzę teoretyczną. Następnie uczestniczą w interaktywnych zajęciach z trenerem, które pozwalają na weryfikację zrozumienia oraz zastosowanie poznanej teorii.

 

Dla kogo

  • Osoby potrzebujące głębszego zrozumienia projektowania usług (Service Design) w cyklu życia usługi, oraz sposobu jego wykorzystania do usprawnienia zarządzania usługami IT.
  • Profesjonaliści IT pełniący role związane z planowaniem strategicznym, realizacją i kontrolą w ramach modelu biznesowego opartego na usłudze, oraz szukający zrozumienia pojęć, procesów, funkcji, i działań związanych z projektowaniem usług.
  • Osoby posiadające certyfikat ITIL® Foundation dążace do zdobycia certyfikatu na poziomie ITIL Intermediate lub ITIL Expert. 
  • Typowe role obejmują : CIOs; CTOs; menedżerów; pracowników nadzoru; kierowników zespołów; projektantów; architektów; planistów; konsultantów IT; kierowników działów kontroli; menedżerów bezpieczeństwa IT; menedżerów testowania usługi; specjalistów ITSM związanych z zarządzaniem, koordynacją i integracja działąń strategicznych w ramach cyklu życia usługi. 

Cele i korzyści

Szkolenie ITIL® Service Design Lifecycle ma na celu zapoznanie uczestnika z następującymi tematami: 

  • Zarządzanie usługą jako praktyka, zasady i cele projektowania usług.
  • Aktywności, metody i funkcje stosowane w procesach projektowania usług.
  • Zastosowanie procesów, aktywności i funkcji związanych z projektowaniem usług do osiągnięcia efektywności i wydajności operacyjnej. 
  • Mierzenie wydajności projektowania usług.
  • Technologie i wymagania związane z implementacją projektowania usług.
  • Wyzwania, krytyczne czynniki powodzenia i ryzyka związane z projektowaniem usług. 

Wymagania wstępne

  • Certyfikat ITIL® Foundation lub ITIL® Foundation Bridge + ITIL® Foundation z poprzedniej wersji – wymaganie formalne.
  • Doświadczenie 2-4 lata pracy w organizacji IT dostarczającej usługi IT będzie pomocne.

Metody szkoleniowe

Kliknij aby dowiedzieć się więcej na temat metody:

Miejsce Data Cena Język Metoda
Warszawa 14-16.02.2018 2600 PLN szkolenie tradycyjne
Kraków 04-06.04.2018 2600 PLN szkolenie tradycyjne
Gdańsk 28-30.05.2018 2600 PLN szkolenie tradycyjne
Warszawa 27-29.06.2018 2600 PLN szkolenie tradycyjne

*ceny nie zawierają podatku VAT

Nie widzisz dogodnego terminu szkolenia? Zapytaj o termin

Program

Dzień 1

1. Introduction to Service Design
2. Service Design principles
Lunch
2. Service Design principles (cd.)
3. Service Design processess

Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 2

3. Service Design processes (cd.)
Lunch
3. Service Design processes (cd.)
4. Service Design Technology Related Activities

Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 3

5. Organizing for Service Design
6. Technology considerations
7. Implementing and improving Service Design
Lunch
8. Challenges, CSFs and Risks
9. Przygotowanie do egzaminu
Egzamin certyfikacyjny (opcja)

Organizacja

  • Szkolenie ma formę wykładów połączonych z dyskusjami, ćwiczeniami indywidualnymi oraz w grupach.
  • Sala szkoleniowa ustawiona w podkowę, wyposażona w projektor i flipchart.
  • Szkolenie odbywa się każdego dnia w godzinach 9:00 – 17:00.
  • Piątego dnia szkolenia organizowana jest sesja egzaminacyjna.
  • Maksymalna liczba uczestników: 12.
  • Kopia certyfikatu ITIL Foundation powinna zostać przedstawiona przed rozpoczęciem szkolenia.

Materiały szkoleniowe

  • Podręcznik uczestnika szkolenia (Student Handbook)
  • Kopia prezentacji szkoleniowej
  • Studium przypadku, ćwiczenia oraz przykładowe rozwiązania
  • Dwa egzaminy próbne wraz z odpowiedziami

Program

e-learning

około tydzień przed szkoleniem z trenerem:
8-10 godzinny moduł e-learning przy zdalnym wsparciu instruktora
Przed przystąpieniem do egzaminu:
2-godzinny moduł e-learning przygotowujący do egzaminu (egzamin próbny) umożliwiający sprawdzenie wiedzy przed egzaminem certyfikacyjnym.

Dzień 1

1. Introduction to Service Design
2. Service Design principles
Lunch
3. Service Design processes
4. Service Design Technology Related Activities

Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 2

5. Organizing for Service Design
6. Technology considerations
7. Implementing and improving Service Design
Lunch
8. Challenges, CSFs and Risks
Egzamin certyfikacyjny (opcja)

Organizacja

  • Kurs składa się z e-learningu oraz zajęć z trenerem.
  • Moduły e-learning wymagają łącza internetowego, przeglądarki z obsługą Flash.
  • Uczestnik powinien ukończyć uprzednio wskazane moduły e-learning przed rozpoczęciem zajęć z trenerem. W trakcie szkolenia e-learning uczestnik może skorzystać ze zdalnego wsparcia instruktora.
  • Sesje zajęć z trenerem odbywają się w godzinach 9:00-17:00 i mają formę ćwiczeń i dyskusji.
  • Przed egzaminem certyfikacyjnym uczestnik przystępuje indywidualnie do egzaminu próbnego, który jest częścią e-learningu.
  • Pod koniec trzeciego dnia istnieje możliwość zorganizowania sesji egzaminacyjnej lub też egzamin może być zaplanowany w czasie dogodnym dla uczestnika (jako web-proctored).
  • Maksymalna liczba uczestników: 12.

Materiały szkoleniowe

  • Uczestnik otrzymuje login oraz hasło do szkolenia e-learning przed rozpoczęciem zajęć z trenerem. Materiały e-learning są dostępne przez 2 lata.
  • Materiały szkoleniowe obejmujące teorię z zakresu szkolenia w postaci e-book'a (pliku PDF).
  • Podręcznik uczestnika szkolenia (Student Workbook)
  • Studium przypadku, ćwiczenia oraz przykładowe rozwiązania.
  • Dwa egzaminy próbne wraz z odpowiedziami.
Wymagane
szkolenie?
Forma Liczba pytań Próg
zdawalności
Język Czas trwania
tak papierowa / online 8 złożonych pytań 70% 90 min.

Dodatkowe informacje

  • Wymogiem przystąpienia do egzaminu jest posiadanie certyfikatu ITIL® Foundation lub ITIL® v3 Foundation Bridge + ITIL® Foundation z poprzedniej wersji oraz ukończenie szkolenia ITIL Service Design Lifecycle w akredytowanym ośrodku szkoleniowym.
  • Przed przystąpieniem do egzaminu zalecane jest co najmniej 12 godzin indywidualnego studiowania obszarów zarządzania usługami  IT ITIL® opisanych w zakresie i planie nauki, w szczególności publikacji Service Design.
  • Egzamin składa się z 8 pytań zamkniętych opartych na scenariuszach, 4 odpowiedzi do wyboru, punktowane wg. skali: Najlepsza odpowiedź: 5 punktów, druga pod względem jakości odpowiedź: 3 punkty, trzecia pod względem jakości odpowiedź: 1 punkt, zła odpowiedź: 0 punktów. 70% (28 na 40 możliwych do zdobycia punktów) zalicza egzamin. Czas trwania: 90 minut (120 minut dla osób, których język angielski nie jest językiem ojczystym).
  • Podczas egzaminu nie można korzystać z książek. Dopuszczalne jest korzystanie ze słownika angielsko-polskiego.
  • Zdany egzamin umożliwia otrzymanie 4 punktów w kwalifikacji ITIL®.
PMI®, PMBOK®, PMP®, CAPM® are registered trade marks of Project Management Institute, Inc.