infolinia: 58 73 27 108
?

Cena - tradycyjne
3800 PLN

Cena - blended
3000 PLN

Cena egzaminu
?
1000 PLN
Czas trwania
?
5 dni lub
2 dni + 16h
Poziom
Expert
Punkty
?
4 ITIL
30 lub 40 PDU
Języki
?
PL, EN
EN

Szkolenie Managing Across the Lifecycle (MALC) jest ostatnim etapem prowadzącym do uzyskania prestiżowego certyfikatu ITIL Expert.

W trakcie tego szkolenia uczestnik zdobywa praktyczne umiejętności wykorzystania wiedzy z całego zakresu publikacji ITIL. Szkolenie to dostarczane jest głównie w oparciu o ćwiczenia praktyczne - jedynie 5% czasu to czas poświęcony na tradycyjną prezentację i wykład prowadzony przez trenera.

Uczestnicy szkolenia wcielają się w rolę konsultantów, których zadaniem jest wykonanie 5 złożonych, strategicznych zadań dla organizacji opisanej w studium przypadku. Szkolenie to przygotowuje uczestników nie tylko do zdania egzaminu, ale również do realizacji projektów wdrożenia, zarządzania i doskonalenia procesów oraz modelu usługowego w swoich organizacjach.

Szkolenie dostępne jest w dwóch formach: tradycyjne 5-dniowe oraz blended 2 dniowe. Szkolenie w formie blended pozwala na efektywne wykorzystnie czasu poświęconego na szkolenie. Każdy z uczestników, na dwa tygodnie przed szkoleniem z trenerem, otrzymuje szczegółowe instrukcje oraz dodatkowe materiały szkoleniowe, które służą do wykonania pierwszych 3 ćwiczeń. W ramach dwudniowego spotkania z trenerem zostają omówione wyniki pracy indywidualnej oraz wykonane pozostałe 2 zadania.

 

Dla kogo

  • osoby odpowiedzialne za prowadzenie projektów wdrożenia procesów i modelu usługowego w organizacji IT;
  • osoby chcące zdobyć certyfikację ITIL Expert w zarządzaniu usługami IT;
  • osoby dążące w kierunku ITIL Master w zarządzaniu usługami IT, dla osiągnięcia którego ITIL Expert jest warunkiem wstępnym;
  • typowe role obejmują: Dyrektorzy CIO, CTO, IT, kadra kierownicza IT, profesjonaliści IT oraz osoby dążące do rozwoju swojej kariery poprzez zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania usługami IT.

Cele i korzyści

Dzięki praktycznym, przygotowanym przez ekspertów ćwiczeniom uczestnicy szkolenia będą mogli zastosować swoją wiedzę w praktyce. Wyzwania z jakimi w trakcie szkolenia uczestnicy będą się zmagać i zdobyte umiejętności to między innymi:

  • zarządzanie interesariuszami oraz komunikacją
  • spójne i zgodne z potrzebami organizacji zarządzanie procesami ITIL 
  • przeprowadzenie oceny dojrzałości organizacji, usług i procesów
  • przygotowanie planu wdrożenia modelu usługowego (IT Service Management) w organizacji
  • zarządzanie strategiczną zmianą w organizacji IT 
  • zarządzanie ryzykiem
  • wykorzystania pozostałych zbiorów dobrych praktyk, metodyk i standardów
  • po zdaniu egzaminu kończącego uzyskanie certyfikatu ITIL Expert

Wymagania wstępne

  • Certyfikat ITIL®  Foundation - 2 punkty w certyfikacji ITIL.
  • Zgromadzenie minimum 15 dodatkowych punktów w ścieżkach certyfikacji ITIL Service Lifecycle lub ITIL Service Capability.

Metody szkoleniowe

Kliknij aby dowiedzieć się więcej na temat metody:

Miejsce Data Cena Język Metoda
Poznań 05-09.03.2018 3800 PLN szkolenie tradycyjne
Kraków 23-27.04.2018 3800 PLN szkolenie tradycyjne
Gdańsk 30.07-03.08.2018 3800 PLN szkolenie tradycyjne

*ceny nie zawierają podatku VAT

Nie widzisz dogodnego terminu szkolenia? Zapytaj o termin

Program

Dzień 1

1. Wprowadzenie
2. Ćwiczenie 1: Strategic Assessment
Lunch
2. Ćwiczenie 1: Strategic Assessment
Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 2

3. Ćwiczenie 2: Organizational challenges, implementation CSFs and risks across the Service Management Lifecycle
Lunch
3. Ćwiczenie 2: Organizational challenges, implementation CSFs and risks across the Service Management Lifecycle
4. Ćwiczenie 3: ITSM Implementation Plan

Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 3

4. Ćwiczenie 3: ITSM Implementation Plan

Lunch
4. Ćwiczenie 3: ITSM Implementation Plan
5. Ćwiczenie 4: Business Case
Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 4

5. Ćwiczenie 4: Business Case
Lunch
6. Ćwiczenie 5: Managing Strategic Change
Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 5

6. Ćwiczenie 5: Managing Strategic Change
7. Przygotowanie do egzaminu — Omówienie studium przypadku
Lunch
7. Przygotowanie do egzaminu —  Egzamin próbny
Egzamin certyfikacyjny (opcja)

Organizacja

  • Szkolenie ma formę wykładów połączonych z dyskusjami, ćwiczeniami indywidualnymi oraz w grupach.
  • Sala szkoleniowa ustawiona w podkowę, wyposażona w projektor i flipchart.
  • Szkolenie odbywa się każdego dnia w godzinach 9:00 – 17:00.
  • Piątego dnia szkolenia organizowana jest sesja egzaminacyjna.
  • Maksymalna liczba uczestników: 12.
  • Kopia certyfikatu ITIL Foundation powinna zostać przedstawiona przed rozpoczęciem szkolenia.

Materiały szkoleniowe

  • Podręcznik uczestnika szkolenia (Student Handbook)
  • Kopia prezentacji szkoleniowej
  • Studium przypadku, ćwiczenia oraz przykładowe rozwiązania
  • Dwa egzaminy próbne wraz z odpowiedziami

Program

e-Learning

Około tydzień przed szkoleniem z trenerem:
10-12 godzin indywidualnej pracy przy zdalnym wsparciu instruktora:

  • Ćwiczenie 1: Strategic assessment
  • Ćwiczenie 2: Organizational challenges, implementation CSFs and risk  
  • Ćwiczenie 3: Implementation plan

Przed przystąpieniem do egzaminu:
2-godzinny moduł e-learning przygotowujący do egzaminu (egzamin próbny) umożliwiający sprawdzenie wiedzy przed egzaminem certyfikacyjnym.

Dzień 1

1. Omówienie ćwiczeń 1,2,3
2. Ćwiczenie 4: Business Case
Lunch
2. Ćwiczenie 4: Business Case
Praca indywidualna (powtórka materiału)

Dzień 2

3. Ćwiczenie 5: Managing Strategic Change
Lunch

3. Ćwiczenie 5: Managing Strategic Change
4. Omówienie MALC Case Study  

Organizacja

  • Kurs składa się z e-learningu oraz zajęć z trenerem.
  • Moduły e-learning wymagają łącza internetowego, przeglądarki z obsługą Flash.
  • Uczestnik powinien ukończyć uprzednio wskazane moduły e-learning przed rozpoczęciem zajęć z trenerem. W trakcie szkolenia e-learning uczestnik może skorzystać ze zdalnego wsparcia instruktora.
  • Sesje zajęć z trenerem odbywają się w godzinach 9:00-17:00 i mają formę ćwiczeń i dyskusji.
  • Przed egzaminem certyfikacyjnym uczestnik przystępuje indywidualnie do egzaminu próbnego, który jest częścią e-learningu.
  • Pod koniec trzeciego dnia istnieje możliwość zorganizowania sesji egzaminacyjnej lub też egzamin może być zaplanowany w czasie dogodnym dla uczestnika (jako web-proctored).
  • Maksymalna liczba uczestników: 12.

Materiały szkoleniowe

  • Uczestnik otrzymuje login oraz hasło do szkolenia e-learning przed rozpoczęciem zajęć z trenerem. Materiały e-learning są dostępne przez 2 lata.
  • Materiały szkoleniowe obejmujące teorię z zakresu szkolenia w postaci e-book'a (pliku PDF).
  • Podręcznik uczestnika szkolenia (Student Workbook)
  • Studium przypadku, ćwiczenia oraz przykładowe rozwiązania.
  • Dwa egzaminy próbne wraz z odpowiedziami.
Wymagane
szkolenie?
Forma Liczba pytań Próg
zdawalności
Język Czas trwania
tak papierowa / online 10 złożonych pytań 70% 120 min.

Dodatkowe informacje

  • Wymogiem przystąpienia do egzaminu jest posiadanie certyfikatu ITIL® Foundation, zdobycie minimum 15 punktów w schemacie certyfikacji ITIL na poziomie Intermediate Service Lifecycle lub Service Capability oraz ukończenie szkolenia ITIL Managing Across Lifecycle w akredytowanym ośrodku szkoleniowym.
  • Przed przystąpieniem do egzaminu zalecane jest co najmniej 28 godzin indywidualnego studiowania obszarów Zarządzania Usługami IT ITIL® opisanych w zakresie i planie nauki oraz w głównych publikacjach ITIL (SS, SD, ST, SO, CSI).
  • Egzamin składa się z 10 pytań dotyczących jednego scenariusza, tego samego, który jest dołączony do egzaminu próbnego omawianego w trakcie szkolenia.
  • Do każdego pytania są 4  odpowiedz do wyboru, punktowane wg. skali: Najlepsza odpowiedź: 5 punktów, druga pod względem jakości odpowiedź: 3 punkty, trzecia pod względem jakości odpowiedź: 1 punkt, zła odpowiedź: 0 punktów. 
  • 70% (35 na 50) procent możliwych do zdobycia punktów zalicza egzamin. 
  • Czas trwania 120 minut (150 dla osób, których język angielski nie jest językiem ojczystym).
  • Podczas egzaminu nie można korzystać z książek. Dopuszczalne jest korzystanie ze słownika angielsko-polskiego.
  • Możliwość zdawania egzaminu w formie papierowej bądź elektronicznej.
  • Zdany egzamin oznacza otrzymanie 5 punktów w klasyfikacji ITIL® i tym samym uzyskanie certyfikatu ITIL Expert.

Maciej Szudejko

Senior Systems Engineer, Lufthansa Systems Poland Sp. z o.o. 

"Uczestniczyłem w pięciu szkoleniach ze ścieżki ITIL Expert (RCV, SOA, PPO, SO oraz MALC), część z nich była prowadzona po angielsku. Każde z nich było profesjonalnie przygotowane i prowadzone. Na szkoleniach panowała przyjemna atmosfera, która ułatwiała przyswajanie wiedzy. Trenerzy uzupełniali doskonałą znajomość teorii przykładami ze swojego doświadczenia. Byli otwarci na pytania i feedback. 
Polecam firmę Conlea jako dostawcę szkoleń."
PMI®, PMBOK®, PMP®, CAPM® are registered trade marks of Project Management Institute, Inc.